Przeładowane grafikami i krzykliwymi kolorami serwisy internetowe są spotykane coraz rzadziej. Ich miejsce zajmują bardziej oszczędne i funkcjonalne strony projektowane choćby zgodnie z wymogami hyper-minimalizmu. Czym jest ta metoda i jakie korzyści może przynieść? Przekonaj się, czytając poniższy artykuł.
Czym jest hyper-minimalizm?
Hyper-minimalizm w projektowaniu serwisów stanowi nie tylko interesujący trend estetyczny. To również filozofia myślenia o użytkowniku, jego potrzebach, która zakłada usunięcie wszystkiego, co zbędne, czyli nadmiarowych grafik, niepotrzebnych treści czy ozdobników, oraz koncentrację wyłącznie na najważniejszych z punktu widzenia odbiorcy elementach – intuicyjnej ścieżce i jasnym przekazie.
Hyper-minimalizm stawia na ograniczoną paletę barw (zazwyczaj do dwóch, trzech kolorów), czytelną typografię, białą przestrzeń hierarchizującą treść oraz przejrzystą nawigację prowadzącą użytkownika bez zbędnych kroków. W efekcie tego rodzaju projektowania każdy element na stronie znajduje swoje uzasadnienie, a użytkownik od razu wie, gdzie może przejść dalej.
Dlaczego marki stawiają na hyper-minimalizm?
Minimalistyczny design nie jest przypadkowym wyborem firm. Wynika on z dostrzeżenia przez marki wagi prostoty w kwestii poprawy doświadczeń użytkowników. Jakie dokładnie korzyści gwarantuje hyper-minimalizm na stronie internetowej? Po pierwsze, buduje prestiż firmy. Prostota w komunikacji wizualnej często kojarzy się z nowoczesnością, chętnie wykorzystują ją marki premium stawiające na subtelność zamiast „krzyku” kolorami. Po drugie, hyper-minimalizm podkreśla to, co najważniejsze w przekazie. Dzięki temu użytkownik nie musi się domyślać, jakie kroki podjąć, jego uwaga skupia się na jednym celu, na przykład zakupie produktu czy wypełnieniu formularza. Hyper-minimalizm na stronie internetowej oznacza też często niższe koszty utrzymania serwisu oraz łatwiejsze wprowadzanie w nim zmian. Nie należy również zapominać, że mniejsza liczba grafik i animacji to krótszy czas ładowania – korzystny z punktu widzenia użytkownika, a także pozycji serwisu w Google.
Jeśli interesuje Cię wsparcie w kwestii projektowania minimalistycznych stron internetowych w Lublinie, sprawdź na przykład ofertę agencji marketingowej: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.
Zasady hyper-minimalizmu
Dzięki hyper-minimalizmowi podczas projektowania stron internetowych każdy element odgrywa ważną rolę i stanowi część większej, świadomej całości. Jak więc sprawić, by interfejs nie rozpraszał i nie przytłaczał, tylko prowadził użytkownika tam, gdzie chce on się znaleźć?Podpowiadamy poniżej.
Minimalistyczna paleta kolorystyczna
Zamiast kilkunastu barw wybierz 2–3 kolory. Główny odcień może prowadzić wzrok użytkownika do istotnych elementów, np. przycisków CTA, a neutralne tła zwiększać przejrzystość serwisu. Dzięki temu użytkownik nie błądzi, tylko wie, co zrobić dalej.
Czytelna typografia
Warto postawić na maksymalnie dwa kroje pisma, czytelne i lekkie, pomagające budować hierarchię informacji. Dzięki takiej typografii treść nie będzie przytłaczać, a użytkownik łatwo odróżni elementy najważniejsze od dodatkowych.
Pusta przestrzeń
White space, czyli puste miejsca na stronie, to kolejne, ważne narzędzie projektowe. Biała przestrzeń pozwala odpocząć oczom, oddziela sekcje tematyczne i wzmacnia znaczenie wybranych elementów.
Redukcja elementów bez wartości
Hyper-minimalizm oznacza również odwagę w rezygnacji z ozdobników i funkcji, które nie wspierają użytkownika podczas poruszania się po serwisie. Jeśli ikona, grafika czy animacja nie ułatwia podjęcia decyzji i nie spełnia żadnej funkcji, najlepiej by zniknęła ze strony. Dzięki temu serwis nie będzie rozpraszał i przytłaczał użytkowników zbędnymi elementami.
Użytkownicy oczekują prostych w obsłudze stron internetowych. Dlatego hyper-minimalizm to dobry wybór projektowy, pozwala na zyskanie lojalnych, zadowolonych klientów i większej liczby konwersji. Stawiając na minimalistyczną stronę, stworzysz środowisko, w którym użytkownik czuje się komfortowo i dużo pewniej, bo bez wysiłku osiąga swój cel.
Artykuł sponsorowany